Resultaat van de Daltix-analyse: Knuspr biedt het grootste aandeel biologische producten.

03 april 2023

Met 22,3% biologische producten ten opzichte van het totale assortiment staat Knuspr afgescheidenop de eerste plaats.

Het retaildata bedrijf Daltix verzamelt dagelijks actuele prijzen, prijsaanbiedingen en productinformatie over het volledige assortiment van de grootste supermarkten, drogisterijen en  bezorgdiensten van boodschappen. In het kader van een actueel onderzoek werden de assortimenten – in totaal meer dan 216.000 producten – van elf verschillende retailers, zoals Rewe, dm of Picnic, in heel Duitsland vergeleken en werd het aandeel biologische producten ten opzichte van het totale assortiment bepaald. De online supermarkt Knuspr nam met een biologisch aandeel van 22,3% een duidelijke voorsprong.

Regionaliteit, duurzaamheid en verantwoord gebruik van natuurlijke hulpbronnen zijn de verklaarde doelstellingen van Knuspr en een voortdurend groeiend biologisch assortiment is daarom verplicht. Dit wordt bevestigd door Marcus Schlich, adjunct commercieel directeur van Knuspr: “Deze toppositie komt voor ons niet als een verrassing, maar het is een geweldige bevestiging van ons werk.”

Met ons brede biologische assortiment – een mooie mix van regionale versproducten en aantrekkelijke product- en merk producten – bieden wij onze klanten de perfecte totaaloplossing. Nu al is het biologische assortiment goed voor ongeveer 30% van onze omzet. Onze klanten kunnen kiezen uit meer dan 3.170 aantrekkelijke biologische producten en dit aandeel wordt door de grote vraag voortdurend uitgebreid.”

We waren aangenaam verrast dat een online supermarkt het grootste aandeel biologische producten heeft bij het analyseren van onze meer dan 1,5 miljoen dagelijks bijgewerkte datasets over FMCG-artikelen. Retailers die dagelijks actuele gegevens gebruiken, kunnen een voorsprong nemen op relevante informatie en analyses in de branche.

Daltix streeft ernaar dagelijks online en offline volledige en betrouwbare gegevens te verstrekken over elk retail product. Op deze manier maakt het bedrijf het mogelijk om inzicht te krijgen in prijs, promotie, assortiment en productgegevens en om zowel merkproducten als eigen merken te vergelijken door middel van de zelf ontwikkelde matching tool.

Ontkek andere resources.

No other press releases found!

Waar Daltix garant
voor staat.

Integriteit is onze superkracht.

We zien en bouwen aan
de toekomst van data.