Prijsvergelijking: Bezorgservice slechts een paar procent duurder dan klassieke supermarkten.

04 august 2022

Man with a full grocery bag
Full grocery tote bag
  • Edeka ongeveer 5%  goedkoper dan Flink, de grootste bezorgservice in Duitsland
  • Rewe ongeveer 7% goedkoper voor ongeveer 260 onderzochte producten
  • Flink is momenteel de grootste bezorgservice in Duitsland en levert in 41 steden
  • Daltix biedt up-to-date prijs- en productgegevens voor alle mogelijke supermarkten en bezorgservices
  • Voor de volledige dataset van Daltix die voor deze analyse is gebruikt  klik hier.

In de grootste onafhankelijke analyse tot nu toe, met prijsgegevens van de supermarkten Edeka en Rewe en de bezorgservice Flink, vergeleek Daltix de prijsstructuur van de supermarkten met die van de op dit moment grootste bezorgservice in Duitsland.

REWE en Edeka zijn goedkoper

Met ongeveer 260 rechtstreeks vergeleken producten, is Rewe 7,63% goedkoper dan Flink. Hoewel elke productgroep bij de bezorgservice iets duurder is dan bij Rewe, zijn er ook afzonderlijke producten zoals kaas of sauzen die bij Flink goedkoper zijn dan in de supermarkt.

Het prijsverschil met Edeka is nog kleiner. Hier is Edeka voor ongeveer 80 producten 5,45% goedkoper dan Flink. Ondanks het kleinere aantal exact identieke producten, zijn er aanzienlijk meer individuele producten te vinden die in de prijsvergelijking bij Flink goedkoper zijn dan bij Edeka, zoals sterke drank of huishoudelijke schoonmaakmiddelen.

Over het algemeen kan worden vastgesteld dat er momenteel slechts een klein prijsverschil bestaat tussen supermarkten en de bezorgservice. Er wordt nog steeds een klein bedrag voor de levering van de bestelling gerekend, maar tegelijkertijd zijn er ook talrijke kortingsacties waarbij de hele bestelling wordt afgeprijsd, vooral voor nieuwe klanten.

Details over de gebruikte methode

Daltix verzamelt dagelijks actuele prijzen, prijsaanbiedingen en productinformatie van de grootste supermarkten, drogisterijen en bezorgservices in Duitsland, België, Frankrijk, Luxemburg en Nederland. In deze prijsvergelijking werd een representatieve hoeveelheid van 10% van het Flink merkassortiment willekeurig gekozen en vergeleken met identieke producten van Edeka en Rewe. Daltix gebruikt hiervoor een speciaal ontwikkelde matching-tool die productvergelijkingen sterk vereenvoudigt. Daltix beschikt over meer dan 30 miljard datapunten en kan corresponderende data leveren tot en met individuele locaties, dagen en exacte producten.

Jonas Deprez, oprichter van Daltix:

Uit de huidige prijsvergelijking blijkt dat thuisbezorgen momenteel slechts een paar procent duurder is dan rechtstreeks boodschappen doen in een supermarkt met een volledig assortiment. Wij zullen de ontwikkelingen blijven volgen en zijn van plan de volgende keer de eigen merken van de leveranciers nauwkeurig te vergelijken.“

Related sources.

No other press releases found!

What Daltix
stands for.

Integrity is our superpower.

We envision and build
the future of data.